Nieuwe baan

Ik heb een nieuwe baan. En ik durf wel te zeggen dat dit voor veel mensen nogal als een verrassing kwam. ‘Jeetje, wat een nieuws!’, was wel de meest voorkomende reactie. Gelukkig niet omdat ik word gezien als het ‘meubilair’ van Bespeak, maar omdat ze vinden dat ik in projecten een verschil maak en ze mij zullen missen. En daar ben ik best trots op. Vertellen dat je weggaat is in dat opzicht trouwens heel leuk: goed voor je ego ;-).

Het proces naar een nieuwe baan

Hoe is die nieuwe baan er gekomen? Dat was een proces dat begon met twijfelen (zal ik wel…, zal ik niet…?), denken over wat ik op zou geven en wat ik ervoor terug zou krijgen en eindigde met het doorhakken van de knoop.

Ik heb 11 jaar en 5 maanden bij Bespeak gewerkt. In die jaren heb ik veel mooie projecten gedaan, veel geleerd en met leuke mensen samengewerkt. De projecten werden steeds groter en complexer en er kwamen ook steeds meer collega’s bij (van 3 in het begin naar ongeveer 35 nu). Die ontwikkelingen en de groei van het bedrijf, hebben ervoor gezorgd dat het voor mij al die jaren leuk bleef. Mijn functie veranderde en dat gaf nieuwe uitdagingen en kansen. Tegelijkertijd had het ook andere kanten. Met zijn drieën werken is nu eenmaal anders dan met 35.

Op een gegeven moment vroeg ik me af of het nog wel goed genoeg paste en of ik er nog wel blij genoeg van werd. En ik hakte de knoop door: ik wilde een nieuwe baan. Niet alleen vanwege de plussen en de minnen van het werken bij Bespeak, maar ook voor mijn eigen ontwikkeling. Die nieuwe baan ben ik actief gaan zoeken en zo ben ik in contact gekomen met A+O Metalektro, het opleidingsfonds voor de grootmetaal.

Contentmanager bij A+O Metalektro

A+O zorgt ervoor dat er voldoende mensen worden opgeleid in de sector en dat ze goed worden opgeleid. Dat doen zij onder andere met oZone, een e-learningplatform voor en door bedrijven in de Metalektro. Dit platform is voor een deel gevuld met vaste content over vooral technische onderwerpen: een bibliotheek met kennis en e-learningmodules. Daarnaast kunnen bedrijven het platform gebruiken om zelf content te ontwikkelen.

A+O was voor oZone op zoek naar een contentmanager die verantwoordelijk zou zijn voor de kwaliteit, de (door)ontwikkeling en het onderhoud van de content. En dat ben ik geworden; in eerste instantie op basis van een detachering. Daarin werd al snel duidelijk dat het heel goed paste. Dus toen er ruimte kwam voor een fulltime functie, werd dat een gevalletje ‘1+1=2’.

Wat ga ik doen?

Vanaf deze maand werk ik dus als contentmanager bij A+O en is alles wat te maken heeft met de vaste content mijn ‘pakkie-an’. Wie mij kent, weet dat ik van structuur houd. Dat is dan ook waar ik mee ga beginnen. Ik ga in kaart brengen wat we hebben, wat we daarvan vinden en wat we zouden willen hebben. Tegelijkertijd ga ik nadenken over hoe we de content nu aanbieden en wat we daarin kunnen verbeteren. En dan zo dat we behouden wat er nu goed werkt en het voor bedrijven nog makkelijker en interessanter maken om met oZone te werken. Denk bijvoorbeeld aan werkplekleren en het laagdrempeliger maken van de ontwikkeling van content door bedrijven. Er zijn meer dan genoeg ideeën en ik heb veel zin om ermee aan de slag te gaan.

Blogplannen

Bij die ideeën komt de koppeling met mijn blog om de hoek kijken. Ik werk altijd vanuit onderwijskundige kennis, wetenschappelijk onderbouwd, en wil op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Vergeleken met Bespeak zijn dat net iets andere onderwerpen en ontwikkelingen omdat mijn (primaire) doelgroep nu een andere is geworden: bedrijven en werknemers in plaats van (vooral) onderwijs en leerlingen.

Voor mij is schrijven dé manier om informatie te verwerken en een mening te vormen, dus daar ga ik dit blog (weer) voor gebruiken. Als lezer kun je daarbij onderwerpen als werkplekleren, 70-20-10, de 5 moments of need, maar ook VR verwachten. Ik vind het leuk als je blijft lezen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *