Learning influencers

Learning influencers

Als je LinkedIn een beetje bijhoudt, dan is dat een makkelijke manier om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van L&D. Voor mij zit dat inmiddels in mijn routine. Op werkdagen open in LinkedIn regelmatig en like dan wat ik interessant vindt (en ja, reageren en/of zelf posten zou nog beter zijn, maar dat is work-in-progress). Daarbij helpt de ‘volgen-functie’ van LinkedIn mij absoluut. Want ik volg hiermee gericht een aantal interessante mensen: learning influencers dus. Het leek me leuk om hier te delen wie dat zijn.

Wat zijn learning influencers?

Influencers kun je zien als opinieleiders die in staat zijn om de attitudes, het gedrag, de opinies en de aankoopbeslissingen van hun publiek te beïnvloeden. Meestal denk je daarbij eerst aan influencers op social media, die je iets proberen te verkopen. Maar ‘influencen’ kan ook op andere gebieden, bijvoorbeeld op het gebied van L&D. Misschien zou je dat trouwens beter als ’thought leader’ kunnen zien. Dat woord geeft jou vast ook een ander gevoel dan het woord influencer. Thought leadership betekent dat een persoon of een bedrijf wordt gezien als een kennisleider binnen een bepaald vakgebied. Het bedrijf of de persoon wordt dan een thought leader genoemd. 

Learning influencers
Afbeelding van Joe via Pixabay

Clark Quin

Clark Quin is één van de mensen die ik volg op LinkedIn. Clark Quinn combineert cognitieve wetenschap, het ontwerpen van leerervaringen en technologie. Ik houd vooral van het wetenschappelijk onderbouwde. wat hij doet. Voor wie graag boeken leest: die heeft hij ook geschreven, bijvoorbeeld Make It Meaningful: Taking Learning Design from Instructional to Transformational and Learning Science for Instructional Designers: From Cognition to Application.

Mirjam Neelen

Mirjam Neelen vind ik ook leuk. Ook vanwege het wetenschappelijk onderbouwde, maar ook vanwege haar kritische reacties op posts over mythes op het gebied van leren en de humor die ze daarbij gebruikt. Mirjam werkt als Head of Global Learning Design and Learning Sciences bij Novartis en is co-auteur van het boek ‘Evidence-Informed Learning Design: Creating Training to Improve Performance‘.

Barend Last

Barend Last heeft veel interessants te vertellen over blended learning. Wetenschappelijk onderbouwd, maar ook praktisch. Zelf denk ik toch al wel heel veel te weten over blended learning, maar in zijn posts lees ik best vaak toch weer nieuwe dingen. En dat maakt dat ik ‘m leuk vind om te volgen op LinkedIn. Wil jij dat ook? Dat kan hier.

Jeanne Bakker

Jeanne Bakker kwam ik op het spoor via de podcast ‘No more boring learning’. Die podcast is leuk om te volgen vanwege de combinatie van praktisch en wetenschappelijk onderbouwd. In bijna iedere podcast hoor je wel iets waar je wat mee kunt. Daarnaast post Jeanne ook interessante dingen op LinkedIn.

Ben Tiggelaar

Iedere maandag lees ik zijn werktip. Ben is een expert in leiderschap, gedrag en verandering. Hij post praktische tips die hij wetenschappelijk onderbouwt. Bijvoorbeeld over leidinggeven aan teams, maar ook over het organiseren van je werk.

Reacties zijn gesloten.